Over mij
Wat wil ik nou het állerallerliefste doen? Dat vroeg ik mezelf af toen ik na een reorganisatie mijn baan verloor. Ik had al een paar jaar een tekstbureau, maar dat leidde een sluimerend bestaan. Na een ‘lifechanging’ trip in Afrika was ik namelijk weer een tijdje in loondienst gegaan. Dat ik zou blijven schrijven, was al snel duidelijk. Dat doe ik mijn hele leven al en hoort gewoon bij mij. Ineens kwam mijn tekstbureau weer vol in beeld: ik besloot mijn bedrijf nieuw leven in te blazen!
Natuurlijk moest ik toen ook besluiten wie ik het liefste als klanten wilde. Jarenlang had ik met veel plezier gewerkt voor organisaties in zorg en welzijn. Ook had ik regelmatig contact met coaches en therapeuten. Geweldige mensen die anderen in hun kracht helpen of houden. Dat vind ik superbelangrijk en het sluit helemaal aan bij wie ik ben. Maar hun praktijk aan de buitenwereld presenteren? Daar waren ze niet zo goed in en dat ging me aan het hart. Ik besloot mijn schrijfvaardigheid in te gaan zetten om hen aan goede webteksten en meer of beter passende cliënten te helpen.
Tot de essentie doordringen
Wat ik het allerleukste vind, is meedenken met anderen. Ook buiten het werk om. Ik ben benieuwd wat mensen beweegt en wil tot de essentie doordringen. Gewoon uit nieuwsgierigheid en omdat ik het leuk vind om te helpen. Wat is jouw verhaal en wat zou je ermee willen? Hoe kun je dat bereiken? Wie wil jij helpen? Wat wil diegene horen? Wat gaat al vanzelf? Een klant zei daar onlangs over: “Door jouw vragen, terugkoppeling en vasthoudendheid, werd het ineens heel duidelijk wie ik het beste kan helpen.”
Als je me zou kennen, dan zou je weten dat:
- Ordenen me in het bloed zit. Ik doe het van nature. Dat viel me voor het eerst op toen mijn zoon verschillende van zijn Lego bouwwerken weer in elkaar wilde zetten. Ik begin dan automatisch met het sorteren van de stenen op kleur en stop daar pas mee als ze allemaal in het juiste bakje zitten.
- Ik altijd schrijf met van die BIC pennen met dop. Ze liggen lekker in de hand en ze zijn er in heel veel kleuren, die ik natuurlijk allemaal in huis heb.
- Vriendschappen bij mij nooit verjaren. Als ik iemand die me dierbaar is lang niet heb gezien, pakken we de draad zo weer op. Er zijn vrienden die ik regelmatig zie, maar degenen die door omstandigheden wat meer ‘op afstand’ zijn, hebben en houden net zo’n warm plekje in mijn hart.
- Ik mezelf soms Afrikaanser vind dan mijn man, terwijl hij daar vandaan komt en ik niet. Ik kom namelijk nogal eens te laat, hou van spontane bezoekjes en als ik thuis zin heb in een lekkere beat, dan zet ik het liefste ‘Bongo flavor’ op.
- Ik een paar jaar geleden heb ontdekt dat ik van beeldentuinen houd. Eigenlijk spreekt alle kunst en creativiteit me aan. Vooral kleurrijke werken, daar word ik heel blij van.
Jolanda van Schie

Volg mij op LinkedIn:
Missie
Ik wil converterende webteksten schrijven voor coaches en therapeuten, zodat zij meer cliënten aantrekken.
Visie
Een coach/therapeut die geen tijd verliest aan haar webteksten, kan zich richten op wat er echt toe doet: haar cliënten.
Kernwaarden
Verbondenheid, Hersteldrang,
Communicatie, Relatievorming,
Leergierigheid
Klaar-Af:
Samentrekking van ‘klaar’ en ‘af’, ook wel klaar-af of klaaraf genoemd.
Betekenis 1. kort voor ‘in de startblokken staan’, enthousiast zijn, er zin in hebben.
Betekenis 2. bedrijf dat goed is in het (af)maken van teksten en alles wat daarmee samenhangt.
Journalistiek
Ik heb journalistiek gestudeerd (HBO). De opleiding was gericht op krant, tijdschrift, radio en tv. Schrijven met diepgang vond (en vind) ik het leukst.
Eindredactie
In de avonduren deed ik een post-HBO opleiding over de eindredactie van corporate magazines. Ik verzorg graag de finishing touch van publicaties.
Online Marketing
Kennis over online marketing verkreeg ik in de praktijk en via de NIMA A-opleiding over zoekmachine marketing, e-mail marketing, social media en advertising.
Hoe klanten mij ervaren
Jolanda heeft mijn bedrijf een stap verder gebracht door focus aan te brengen in mijn webteksten. Ze heeft mij geleerd om mijn doelgroep aan te spreken vanuit hun behoeften.
Ze adviseert op een prettige manier, komt snel tot de kern van je boodschap en bekijkt de teksten vanuit de lezer. Daarnaast vertaalt ze beleidsmatige en abstracte thema’s naar de praktijk, waarin de lezer zich herkent.
Belofte:
Ik help jou aan webteksten die werken, zodat jij je site
vol trots kunt promoten en cliënten zich online kunnen aanmelden.