Om je te helpen, zet ik hieronder de vragen op een rijtje die ik mezelf altijd stel voordat ik begin met schrijven:
Kort samengevat noem ik dat: doel, doelgroep, boodschap. Dit is de basis waarmee ik werk als ik resultaatgerichte teksten maak.
Je kunt deze vragen aan jezelf stellen of je kunt de antwoorden erop gebruiken in de briefing naar degene die jouw teksten schrijft.
Zo had ik onlangs een klant die wilde gaan bloggen. Het eerste concept dat ze naar me toestuurde, liep best lekker. Maar het zag er nog niet naar uit dat ze een doel had bepaald. En dat klopte.
Dus bedachten we samen waarom ze nu eigenlijk wilde gaan bloggen:
Toen dat helder was, wisten we op wie we ons gingen richten: nieuwe klanten die de organisatie nog niet kennen.
En ook wat de boodschap zou moeten zijn:
Als je de boodschap in stukken hakt, kun je de tekst stapje voor stapje schrijven. En als 1 stapje niet lekker loopt, ga je gewoon naar de volgende. Grote kans dat je al doende inspiratie opdoet om dat ene stapje ook af te maken. En anders kijk je daar gewoon de volgende ochtend even naar. Met een frisse blik.
Ik hoop je met dit blog te hebben geholpen bij hoe je zelf goede teksten kunt schrijven voor je bedrijf.
Mocht je er niet helemaal uitkomen, neem dan gerust contact met me op.
Wil je niet te veel tijd besteden aan marketing en toch veel impact maken? Kies…
Ik heb iets met coaches en therapeuten en daarom werk ik zo graag met hen.…