Je bent lekker aan het groeien, hebt al heel wat stappen gemaakt. Je gelooft in jezelf en in je bedrijf. Nu is het tijd voor continuïteit en schaalvergroting. Hoe kun je je marketing dan voor je laten werken? En voorkomen dat je plannen ingewikkeld en onhaalbaar worden?
Waarschijnlijk ben je druk met je coachees en wil je niet al te veel met marketing bezig zijn. Dan is het belangrijk dat je slimme keuzes maakt en niet teveel tegelijk doet. Vrijwel elk bedrijf in de groei is gebaat bij deze combinatie:
- Een up to date website met aansprekende verkooppagina’s, inclusief reviews van klanten en buttons naar aanmeldingsformulieren;
- Regelmatige posts op social media, waarvan sommige ook gericht op verkoop (vergeet daarin niet naar de verkooppagina op je site te verwijzen);
- Regelmatige mailingen naar bestaande klanten en geïnteresseerden. In elke mailing verwijst een opvallende actiebutton de lezer door naar de (verkoop)pagina die je onder de aandacht wilt brengen.
Effect van je keuze
Je kunt deze combinatie uitbreiden met verschillende andere marketing activiteiten, maar als je de bovenstaande acties oppakt, kun je:
- Hoog komen in de zoekresultaten van Google (levendige website, goede reviews) en potentiële klanten naar je site trekken via zoekmachinemarketing (zoekwoorden, SEO);
- Potentiële klanten informeren over je aanbod en naar je site halen via je social media;
- Bestaande klanten en geïnteresseerden (vaker) je product of dienst laten kopen; je komt namelijk via e-mail marketing direct in de mailbox van mensen die jouw bedrijf al een warm hart toedragen.
Omdat deze 3 acties elkaar versterken, kunnen ze je bedrijf een echte boost geven.
1 onderwerp per keer, voor alledrie de marketing activiteiten
Het leuke van deze combinatie is ook, dat je je per keer maar in 1 onderwerp hoeft te verdiepen. Eerst maak je je verkooppagina; de samenvatting daarvan of een testimonial eruit gebruik je voor social media en in je mailing voeg je er bijvoorbeeld een quiz of persoonlijke ervaring aan toe.
Hetzelfde product nog eens promoten kost weinig tijd en moeite
Hoe vaker je deze 3 stappen combineert, hoe meer routine je erin krijgt. Zodat het steeds minder moeite kost. Als je een bepaalde dienst nog eens wilt promoten, kun je de verkooppagina hetzelfde laten, maar de social media post en/of de mailing aanpassen.
Door slim te kiezen en niet teveel dingen tegelijk te doen, kun je je marketing dus eenvoudig houden én veel impact maken.
Wil je weten hoe je dit voor jouw bedrijf zou kunnen inrichten? Neem dan vrijblijvend contact met me op.
0 Reacties